دوربین دیجیتال Cannon IOS 5D MarkIII

در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد


  • 13 مگا پیکسل
  • لنز 36 میلیمتری
  • نمایشگر LCD
  • و خلاصه مشخصات دیگر
  • و باز هم مشخصات دیگر که کامل آن از زبانه مشخصات فنی در زیر قابل مشاهده خواهند بود.
قیمت :
8.999.000 تومان
محصولات مرتبط با این محصول :

در روز دوم ماه مارس سال 1987 بود که کمپانی کانن، دوربینی به نام EOS 650 را معرفی کرد. EOS 650 نخستین دوربین 35 میلی متری SLR اتوفوکوس این شرکت به حساب می‌آمد و البته شروعی بر بدعتی کاملا جدید در دوربین‌های SLR بود. با ماونت لنز کاملا الکترونیکی، موتور دیافراگم و فوکوس، و اتکا بر دکمه‌ها و کنترل‌های الکترونیکی، کانن روندی را آغاز کرد که سپس دیگر برندها نیز پیرو شدند. اکنون پس از 25 سال؛ کانن جدیدترین مدل از این سری به نام EOS 5D Mark III را معرفی کرده است. تا به این تاریخ، سری 5D یک سری انقلابی بوده و نخستین 5D که در سال 2005 به بازار آمد، اولین دوربین DSLR فول فریم با قیمت ارزان بود، این دوربین آن قدر پرطرفدار شد که بسیاری خواستار نسخه ای جدیدتر از آن شدند. سپس 5D Mark II معرفی شد که نخستین DSLR با توانایی فیلم برداری Full HD در بازار بود و انقلابی عظیم را ایجاد کرد. ولی در مقایسه؛ اکنون 5D Mark III که در سال 2012 معرفی شده به نظر نمی‌آید که مثل دو دوربین قبلی انقلابی باشد! در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.



همان‌طور که درباره‌ی دوربین Nikon D800 هم این کار را انجام دادیم، نخست و پیش از شروع بهتر است دقیقا درباره‌ی موقعیت دوربین فول فریم 5D Mark III توضیح دهیم. دوربین‌های DSLR فول فریم، اصولا به دوربین‌هایی می‌گویند که سنسور تصویر آن‌ها ابعادی در حدود 36X24 میلی متر دارد. تقریبا همان ابعاد فیلم‌های 35 میلی متری که بر روی EOS 650 نیز استفاده شده بود. این بزرگ‌ترین سایز سنسوری است که می‌توانید بر روی یک دوربین DSLR پیدا کنید. بقیه معمولا ابعادی در حد 22X14 میلی متر دارند که به سنسورهای تصویر APS-C معروف هستند. اصولا دوربین‌های DSLR با سنسور تصویر فول فریم دوربین‌هایی گران قیمت‌تر با توانایی تولید عکس‌های با کیفیت‌تر، و دوربین‌های DSLR با سنسور تصویر APS-C دوربین‌هایی ارزان قیمت‌تر با عدم توانایی تولید عکس‌هایی به کیفیت دوربین‌های فول فریم هستند. این کیفیت تا حدود بسیار زیادی به مدد سایز بزرگ‌تر سنسور تصویر ایجاد شده است؛ چرا که پیکسل‌ها بر روی سنسور تراکم کمتری دارند. در ضمن نسبت فاصله‌ی کانونی لنز به میدان دید بر روی آن‌ها 1-1 است و این در حالیست که در دوربین‌های با سنسور تصویر APS-C یک کراپ فاکتور 1.6 برابر وجود دارد که این نسبت را 1-1.6 می‌کند. بدین معنی که یک لنز 18 میلی متری بر روی یک دوربین DSLR غیر فول فریم، میدان دیدی معادل یک لنز 24 میلی متری بر روی یک دوربین DSLR فول فریم را ارائه می‌دهد.



در روز دوم ماه مارس سال 1987 بود که کمپانی کانن، دوربینی به نام EOS 650 را معرفی کرد. EOS 650 نخستین دوربین 35 میلی متری SLR اتوفوکوس این شرکت به حساب می‌آمد و البته شروعی بر بدعتی کاملا جدید در دوربین‌های SLR بود. با ماونت لنز کاملا الکترونیکی، موتور دیافراگم و فوکوس، و اتکا بر دکمه‌ها و کنترل‌های الکترونیکی، کانن روندی را آغاز کرد که سپس دیگر برندها نیز پیرو شدند. اکنون پس از 25 سال؛ کانن جدیدترین مدل از این سری به نام EOS 5D Mark III را معرفی کرده است. تا به این تاریخ، سری 5D یک سری انقلابی بوده و نخستین 5D که در سال 2005 به بازار آمد، اولین دوربین DSLR فول فریم با قیمت ارزان بود، این دوربین آن قدر پرطرفدار شد که بسیاری خواستار نسخه ای جدیدتر از آن شدند. سپس 5D Mark II معرفی شد که نخستین DSLR با توانایی فیلم برداری Full HD در بازار بود و انقلابی عظیم را ایجاد کرد. ولی در مقایسه؛ اکنون 5D Mark III که در سال 2012 معرفی شده به نظر نمی‌آید که مثل دو دوربین قبلی انقلابی باشد! در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.



بنابراین فول فریم‌ها اصولا دوربین‌های حرفه ای تری هستند. پیش از 5D، کانن تولید دوربین‌های مدل 1D را آغاز کرده بود که به دلیل قیمت بسیار بالا؛ از توانایی خرید بسیاری خارج بودند. بنابراین با تولید 5D به نیاز افراد با بودجه‌ی کمتر هم پاسخ گفت و 5D را بدون گریپ سرخود، بدون آن جثه‌ی بزرگ و بدون توانایی عکاسی پیاپی بسیار پرسرعت تولید کرد. چرا که در حقیقت 1D دوربینی خبرنگاری و ورزشی به حساب می‌آمد که توانایی عکاسی پیاپی 10 فریم بر ثانیه را داشت. اکنون نیز 1Dx جدیدترین مدل از سری 1D را داریم و 5D Mark III جدیدترین مدل از سری 5D. نیکون نیز در این سال‌ها بیکار ننشسته بود و اکنون مدل D4 که رقیب مستقیم 1Dx است و D800 که رقیب مستقیم 5D Mark III است را معرفی کرده.


سخن کوتاه می‌کنیم و به ادامه‌ی نقد و بررسی می‌پردازیم. همان‌طور که بالاخره و پس از معرفی رسمی 5D Mark III متوجه شدیم، این دوربین مجهز به سنسور تصویر 22 مگاپیکسلی، بدنه ای برگرفته از بدنه‌ی دوربین غیرفول فریم 7D و سیستم فوکوس خودکاری 61 نقطه ای و به ارث رسیده از 1Dx می‌باشد. اگر بخواهیم از نیمه‌ی خالی لیوان به مسئله نگاه کنیم، مدل جدید دوربین کانن خیلی غیر جاه‌طلبانه بوده و در حالی که فقط چند هفته پیش نیکون دوربین D800 را با سنسور 36 مگاپیکسلی معرفی کرد، از Mark III نا امید می‌شویم. اما در عوض اگر از نیمه‌ی پر لیوان به مسئله نگاه کنیم، می‌بینیم که این دقیقا همان چیزی است که صاحبان حسد ورز کنونی 5D Mark II به دنبالش بودند! یعنی اینکه دوربین بعدی که می‌آید؛ خیلی از دوربین آن‌ها بهتر نباشد!

مشخصات کلی
  • ابعاد
    152 × 116.4 × 76.4 میلی متر
  • وزن
    950 گرم
  • جنس بدنه
    پلاستیک و فلز
  • ضد آب
حسگر و تصویر
  • نوع حسگر
    CMOS
  • ابعاد حسگر
    24 × 36 میلی‌متر فول فریم ((Full frame (36 x 24 mm)
  • دقت حسگر
    23.4 مگاپیکسل
  • دقت موثر حسگر
    22.3 مگاپیکسل
یک تیتر دیگر برای این دسته از مشخصات
  • نام مشخصه
    مقدار مشخصه که به دلخواه میتوانید از طریق کنترل پنل وارد نمایید
  • نام مشخصه بعدی
    مقدار مشخصه که به دلخواه میتوانید از طریق کنترل پنل وارد نمایید
  • و دیگر نام مشخصه
    مقدار مشخصه که به دلخواه میتوانید از طریق کنترل پنل وارد نمایید
  • و همینطور الی آخر
    مقدار مشخصه که به دلخواه میتوانید از طریق کنترل پنل وارد نمایید
  • میتوانید اضافه نمایید
    مقدار مشخصه که به دلخواه میتوانید از طریق کنترل پنل وارد نمایید